Samen met alle trouwe viervoeters stappen we het nieuwe jaar binnen en we wensen je graag het allerbeste voor 2023! 🎉

Dat het een jaar mag worden vol goede gezondheid, ruimte voor gelukkige momenten, aanhoudende liefde en natuurlijk een goede portie voorspoed.

De Molswaerd heeft ook dit jaar weer mooie ontwikkelingen doorgemaakt. Alle seizoenen leken als een radslag door het jaar te rollen, maar elk seizoen kende voor zich haar eigen streken. Van de lange nazomer en droge perioden, tot ijsbloemetjes op de machines en fantastische witte vergezichten vanuit de schuren. We kunnen er geen genoeg van krijgen.

De geiten hebben het goed gedaan en stonden dit jaar paraat voor mooie resultaten, op het gebied van de melkproductie en vooral als we het hebben over de goede gezondheid. Wat zijn we blij dat we samen met deze krachtpatsers ons bedrijf tot een mooie onderneming kunnen maken, waarin we lekker door hobbelen en op elkaar kunnen rekenen. En laten we het maar doen, het mag best eens gezegd worden, we zijn er best een beetje trots op.

Het was namelijk niet altijd makkelijk. Met een onzekere opstart, omgaande onze benodigde vergunningen, wisten we niet zeker of we überhaupt succesvol zouden worden. Gelukkig was iedereen uiteindelijk gelijkgestemd en ging het licht officieel op groen. Het moment waarop we dit jaar uit volle borst konden zeggen, we zijn begonnen!

We willen jullie enorm bedanken voor alle lieve berichtjes en leuke momentjes met elkaar, op onze onze social media kanalen, tijdens jullie bezoekjes op ons melkgeitenbedrijf en tijdens de samenwerkingen die we zijn aangegaan.

Het leeft en we zijn maar al wat blij dat we je op de hoogte mogen houden, over onze ontwikkelingen en avonturen, waarbij we de natuur hoog in het vaandel hebben staan en altijd zoeken naar manieren om in harmonie met onze omgeving de beste leefomstandigheden te creëren voor mens en dier.

Dankjewel! ❤️

We nemen je graag even mee op vogelvlucht over ons afgelopen jaar!

Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Zonne Energie

Volle kracht vooruit dankzij zonne energie ⚡

Het afgelopen jaar hebben we grote stappen gemaakt richting een energieneutraal melkgeitenbedrijf, waarbij we voornamelijk hebben geïnvesteerd in de aanleg van zonnepanelen. Een enorme besparing op natuurlijk de energiekosten en bovenal op onze schadelijke CO2-uitstoot. Zowel het bedrijf als ons huis benutten hiermee de waardevolle kracht van de zon.

Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Stage • Sifra

Een bezige bij en een blije geit in één 🙂

Stagelopen op De Molswaerd, je moet het maar durven! De wekker gaat wat vroeger op de dag, de klusjes zijn er te over en van marsepein hoef je al helemaal niet te zijn. Maar daar krijg je goede energie voor terug en wat zijn we blij dat Sifra dit jaar de stoute schoenen heeft aangedaan. Om eerlijk te zijn hadden we ons niet beter kunnen wensen.

Lees hier meer over
Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Biesbosch • Visarend

Verrassingen komen altijd onverwacht 🦅

Zo in de mooie nadagen van deze zomer, zijn we verrast door het bezoek van een vreemde vogel. Zomaar uit het niets keerde een Visarend terug in ons vizier! Heel bijzonder om te zien en wat een geluk dat we dit van dichtbij mochten aanschouwen, zeker aangezien deze soort pas voor het eerst in 2016 heeft gebroed in De Biesbosch.

Lees hier meer over
Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Universiteit Wageningen • Naturalis

Samen onderzoeken we de biodiversiteit 🐛🌱

Enkele maanden geleden werden we benaderd door Saskia Klumpers, van het Naturalis Biodiversity Center te Leiden, met de vraag of ze met een aantal onderzoekers van de Living Labs van het Deltaplan Biodiversiteit Herstel een bezoekje mocht komen brengen, waarop ons antwoord: Natuurlijk! Een heel interessant bezoek, met een waardevolle samenwerking tot gevolg.

Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Zonnecollectoren

Gas besparen dankzij zonnecollectoren ☀️⚡

Het is aan de orde van de dag, voor ons allemaal. De energie is duur en veel bedrijven kampen met financiële problemen die hierdoor ontstaan. Ook al is het probleem niet direct te controleren, we kunnen wel maatregelen nemen die ervoor zorgen dat we het reguliere energieverbruik verlagen. Net op de valreep van het jaar investeerde we verder in onze energietransitie.

Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf • Vergunning

Het beste hebben we voor het laatst bewaard! 🙂🎉

Ondanks de roerige tijden voor het boerenbedrijf en alle hardwerkende collega’s in het land, mochten we dit jaar spreken van een heugelijk feit! Werkelijk waar een opluchting en een flinke portie nieuwe energie voor de toekomst. Dit was het jaar waarop de vergunningen werden toegekend en we officieel van start zijn gegaan met onze droom.

Biologische Geitenhouderij • De Molswaerd • Bleskensgraaf

Kom je een keertje langs? 🧑‍🌾

Lijk het je leuk om een keertje te komen kijken en ben je nieuwsgierig naar het diervriendelijk en milieubewust ondernemen? Ben je gewoon heel nieuwsgierig naar onze geiten of wil je de kracht van geitenzuivel zelf ervaren? We vertellen je graag van alles en meer over ons melkgeitenbedrijf.

Klik op de link hieronder voor meer informatie en de mogelijkheid om online een boeking te maken. Daarnaast kan je natuurlijk ook even mailen of bellen, dan overleggen we de mogelijkheden en zorgen we voor een leuke invulling!

Schrijf je hier in voor onze 👉 maandelijkse nieuwsbrief
Volg onze nieuwtjes op 👉 Facebook en Instagram

Groetjes en tot snel! 👋
Fam. Van den Bergh
De Molswaerd • Melkgeitenbedrijf

Deel je dit nieuwtje voor ons op social media?

Ontvang je onze nieuwsbrief al?

Schrijf je gelijk even in, dan ben je iedere maand als eerste op de hoogte van onze nieuwtjes, weetjes en ontwikkelingen!

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere maand de leukste nieuwtjes over ons melkgeitenbedrijf. Uitschrijven is eenvoudig en doe je via de link in onze e-mails. Hiermee ga je akkoord met ons privacybeleid.